Meidän maalla

Meidän maalla
Elämää rintamamiestalossa

tiistai 15. huhtikuuta 2014

Tavaran hamstrauksesta

Minulla on tapana selata nettimarkkinoiden myydään ja annetaan -palstoja sillä silmällä, josko lähiseudulta löytyisi jotakin kivaa ja edullista, ellei peräti ilmaista, tarpeellista tavaraa, jota voisin hyödyntää kotona tai pihamaalla. Tiedän, että joitakuita ihmisiä ärsyttää minun romunkeräily-intoni. Mutta minä olen ajatellut asian niin, että sisustaminen ja pihanlaitto (meillä maalaispiha, ei puutarha) kaikkine yksityiskohtineen ja höpötyksineen on minulle rakas harrastus. Minä en juurikaan käy teatterissa tai konserteissa, en edes kahviloissa, enkä tuhlaile vaatteisiinkaan. Minä en osaa piirtää tai soittaa tai askarrella, mutta mielikuvitus minulla on hyvä ja osaan mielestäni tehdä hauskoja sommitelmia esineistä, huonekaluista ja romuista. Miksi en siis käyttäisi luovuuttani siihen mikä on kivaa ja minkä osaan! Ei minun hamstraukseni vedä vertoja sentään niille, joiden kodeista tositelkkari näyttää kauhukuvia; meillä on aina sekä pihalla että talon sisällä siistiä ja puhdasta ja joka tavaralla on tietty paikkansa. En sentään siis pursuile yli äyräiden tässä harrastuksessani! Jos tämä elämäntyylini tuottaa minulle hyvää mieltä ja mieheni sen kestää ja ymmärtää, eikä rahaakaan kulu paljon, miksi en siis saisi sitä harjoittaa! Toki kylähullun maineen voi saada vähemmästäkin, mutta sounot! Me eletään vain kerran, miksi ei sitten nautita täysillä!!!!



12 kommenttia:

  1. Totta joka sana jonka kirjoitit...kerranhan täällä vaan ollaan siis eletään niin, kuin itsestä hyvältä tuntuu!!!...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin minä olen ajatellut - ja nautin joka päivästä!

      Poista
  2. Jos kylähullun maineen saa romuja keräämällä (noin kun kerroit..) niin siitä vaan anna puhua! Onpahan heilläkin jotain hauskaa....:))

    Teillä on i h a n a talo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!!!! Tämä kylähullu antaa mielellään puhuttavaa, jos ei ihmisillä muuta tekemistä ole kuin katsoa, kun joku nauttii elämästään :)

      Poista
  3. Meillä ei mies vain kestä ja ymmärrä, vaan kerää itsekin! Sille on syynsä, miksen kuvaa pihasta kaikkia nurkkia... Terveisin Hamsteri x 2.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä :) On meilläkin navetta ja autotalli aika täynnä myös miehen tavaroita :)

      Poista
  4. Upeata että elät omanäköistäsi elämää. Kyllä meikäläisenkin keräilyharrastus on monesti aiheuttanut kulmakarvojen ja hartioiden nostelua, mutta ei se minua haittaa. Oma koti on jokaiselle omannäköinen ja paras. Tsemppiä harrastukseesi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on upeata elää omannäköistä elämää!!! Tsemppiä myös sinulle!!!

      Poista
  5. Veit sanat suustani, kiitos tästä. Sama vika täällä ja nyt kyllä helpotti, on meitä ainakin kaksi :0)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja monta muuta..... :). Ihana kun sinäkin olet siellä :)

      Poista
  6. Hihii, onneksi on varasto. Niinkuin tiedät, minä en jaksa katsella paljoa tavaraa(ei sullakaan yleensä ole paljoa esillä) mutta kummallisuuksia pihassa tai seinällä tai... niitä kyllä löytyy. Jos joku haluaa niitä ihmetellä niin ihmetelköön.
    Ihanaa pääsiäisen aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, aina välillä tavarat varastoon ja uutta tilalle :P. Ja kummallisuudet on huippuja!!!
      Ihanaa pääsiäistä teillekin!!!

      Poista

Kiva, kun kommentoit!